zondag 17 juli 2011

Eerste indruk

Gisteren ben ik aangekomen in Sint Petersburg voor een taalcursus van 4 weken. De vlucht ging voorspoedig, ookal ben ik wederom tot de conclusie gekomen dat vliegen niet mijn hobby is. Vooral bij het opstijgen en dalen voel ik me echt niet helemaal lekker...maar goed dat moet ik er maar voor over hebben!
Op het vliegveld werd ik samen met een in Italie wonende Duitser die ook de cursus volgt opgepikt door een chauffeuse en ze bracht ons naar het appartement. Mijn eerste indruk: wat een enorme stad! Alle wegen zijn vierbaans, met daarnaast aan beide kanten parkeerruimte en aan beide zijden een brede stoep (twee keer zo breed als in Nederland). Daarnaast enorme flats, sommige enorm vervallen maar ook nieuwbouw. Groningen is echt een dorp vergeleken met dit...
Bij aankomst in het appartement (ik woon op de 10e verdieping) heb ik kennis gemaakt mijn mijn kamergenoot voor de komende 2 weken, een Vlaamse genaamd Ellen. Ik was blij om te zien dat zij meer schoenen bij zich heeft dan ik heb, mijn koffer viel nog best wel mee dus :) Het appartement ziet er erg goed uit, ruim opgezet en alles is nieuw. Internet doet het ook goed, dus dat is mooi.
Gisteravond heb ik al kennis gemaakt met het grootste deel van de groep cursisten. Het is een erg gevarieerde groep, met Nederlanders, Belgen, Duitsers, Noren, een Amerikaanse, een Brit en een Oostenrijkse. We hebben een gezellig avond gehad met veel пиво :) Vanmiddag begint het programma, met een rondleiding door Sint Petersburg. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten