woensdag 3 augustus 2011

Пельмени и пиво в квартире!

De tijd begint nu echt snel te gaan, ik ben al over de helft van mijn verblijf hier! En eigenlijk zou ik stiekem nog wel langer willen blijven, ik heb het nog steeds ontzettend naar m'n zin hier!
Met nog maar 1.5 week te gaan wordt het tijd om keuzes te maken wat ik nog wil zien. Gisteren heb ik het Peter en Paul Fort bezocht, waar vooral de Peter en Paul Kathedraal erg bijzonder is. In deze kathedraal liggen alle tsaren van de Romanov dynastie liggen begraven, van Peter I en Catherina II tot de laatste tsaar Nicolaas II en zijn familie. Indrukwekkend om te zien!
Verder nog op mijn verlanglijstje: Hermitage (kan ik gratis in als student, dus daar kan ik meerdere keren heen :)), Russisch museum, Aurora, Peterhof en Yusopov Paleis. Ik zou ontzettend graag meer willen zien, maar dat zit er qua tijd helaas niet in...

De prioriteit voor de komende 1.5 week wordt namelijk echt de taal. Vandaag hebben we weer een 'echt Russisch' stukje grammatica gehad: werkwoorden van beweging. Hoewel dit niet heel moeilijk te begrijpen is, is het wel erg lastig om zelf toe te passen in het gebruik van zinnen. En in combinatie met alle naamvallen, perfectieve en imperfectieve werkwoorden en dan ook nog alle woorden weten en het goed uitspreken... het is met toch wat. Daarom ga ik nu dan ook maar weer aan de studie, morgenochtend om 9:00 les en m'n huiswerk moet wel af.

Oh ja en dan de titel van dit stukje nog: Pelmeni en bier in het appartement. Gisteren heb ik hier heerlijk gegeten met 2 medestudenten. Pelmeni is een soort deeg gevuld met vlees, je kookt ze als pasta en ze zijn heerlijk! Met een lekker koude Baltika 7 erbij smaakte het erg goed :) Na een lange dag hebben we niet altijd  zin om nog de hort op te gaan om wat te eten, maar we hebben een paar goede supermarkten in de buurt ontdekt en als echt sterrenkoks kunnen we thuis ook echt een goed maal op tafel zetten!

Nu echt aan de studie, пока!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten